Skip to main content

Reginald Marsh and Thirties New York


Reginald Marsh (1898-1954), Twenty Cent Movie, 1936. Egg tempera on composition board, 30 x 40 in. (76.2 x 101.6 cm). Whitney Museum of American Art, New York; Purchase 37.43 © 2011 Estate of Reginald Marsh / Art Students League, New York / Artists Rights Society (ARS), New York. Reproduction, including downloading this work, is prohibited by copyright law without written permission of Artists Rights Society (ARS), New York.

New-York Historical Society
170 Central Park West
at Richard Gilder Way (77th Street)
New York, NY 10024
June 21, 2013 - September 01, 2013


With his calligraphic brushstrokes and densely cluttered, multi-figured compositions, Reginald Marsh recorded the vibrancy and energetic pulse of New York City. In paintings, prints, watercolors and photographs, he captured the animation and visual turbulence that made urban New York life an exhilarating spectacle. His work depicted the visual energy the city, its helter-skelter signs, newspaper and magazine headlines and the crowded conditions of its street life and recreational pastimes.

His subjects were not glamorous or affluent New Yorkers, but those in the middle and lower class—Bowery bums, burlesque queens, Coney Island musclemen, park denizens, subway riders and post-flapper era sirens. Marsh was fascinated by the crass glamour, gaudiness and sexuality these city inhabitants exhibited in public, as well as by the humanity expressed by those living under severe economic and social duress. His technical combination of choppy brushwork and thinly applied tempera created the effect of a continual surface flickering, which causes the eye to move without rest from place to place across the painting. Marsh heightened this sense of agitated and accelerated movement by means of asymmetrically framed scenes and avoidance of an obvious focal point. The result was a sequential unfolding of episodes across his canvas surfaces, which evoked the transience, motion and vitality of New York City in the 1930s.

Comments

Popular posts from this blog

Thực phẩm làm đẹp của Nhật Bản gồm những chất nào? 2019

Bắt đầu từ trên xuống dưới, với tóc, có thể dùng rong biển, vừng (mè), tôm và tía tô. Trong đó, tôm và tía tô rất hữu ích cho người bị rụng tóc, chúng còn làm tăng tuần hoàn máu ở da đầu. Rong biển và vừng thì làm cho tóc mạnh, dày, ấm, bóng. Với da thì dùng gạo đỏ, bo bo, đậu nành đen, tỏi, lá củ cải, nấm shiitake, đậu phụ, kiều mạch và củ sen. Ngoài việc làm đẹp da, các chất này còn có những công dụng khác. Ví dụ bo bo nếu ăn sáng hàng ngày thì da hồng hào, tỏi có tính kháng khuẩn rất tốt để chị viết thương ngoài da. Các chất khác cung cấp những vitamin quan trọng, kích thích sự bài tiết chất thải và chất độc, kích thích sự trao đổi chất và sự tuần hoàn máu, và cung cấp độ ấm. Thực đơn nên cân đối, không nên dồn dập ăn chỉ một loại thực phẩm trong một thời gian dài. Ngày nay các món ăn tinh chế ngày càng hấp dẫn khẩu vị khiến cho ngay cả người Nhật vốn xưa nay thanh mảnh là thế mà bây giờ cũng phổ biến hiện tượng phát phì. Khốn thay lại không có thực phẩm nào chống béo phì. Do đó ...

Philly Museum Acquires Major Works by Monet, Pissarro, Sisley, and Cassatt

The Philadelphia Museum of Art has acquired three important French Impressionist paintings by Claude Monet, Camille Pissarro, and Alfred Sisley, and a pastel by Mary Cassatt, the Pennsylvania native and American expatriate who became famously associated with Paris during the late 19th century. All of the works are gifts from Chara C. and the late John Haas, longtime supporters of the Museum. They include Path on the Island of Saint Martin, Vétheuil (1881) by Claude Monet (French, 1840-1926); Apple Tree in the Meadow, Éragny (1893) by Camille Pissaro (French, 1830-1903); Mooring Lines, the Effect of Snow at Saint Cloud (1879) by Alfred Sisley (French, 1839-1899); and Madame Bérard’s Baby in a Striped Armchair (1880-81) by Mary Cassatt (American, 1844-1926). Apple Tree in the Meadow, Éragny (1893) captures the fields and gardens around Camille Pissarro’s (French, 1830-1903) home in Éragny, a small village about 90 miles northwest of Paris. This focused study joins four other v...

Bác sĩ nâng mũi giỏi và uy tín cần đáp ứng được những tiêu chí nào? 2019

Ngoài việc đảm bảo sức khỏe để tiến hành phẫu thuật, việc tìm được một bác sĩ nâng mũi có trình độ chuyên môn giỏi và uy tín cũng là một yếu tố quan trọng quyết định sự thành công của ca phẫu thuật cũng như sự hài lòng về kết quả. Vì vậy, hãy chắc chắn rằng bạn đã tìm hiểu kĩ vị bác sĩ đó đã đáp ứng được đầy đủ 10 tiêu chí dưới đây trước khi quyết định nâng mũi nhé! Đào tạo bài bản, có trình độ chuyên môn Chắc hẳn bạn luôn mong muốn ca phẫu thuật của mình được thực hiện bởi một bác sĩ đã kinh qua trường lớp đào tạo bài bản và có tay nghề giỏi. Một bác sĩ am hiểu sâu về lĩnh vực anh ta làm kèm theo sự hiểu biết chuyên môn sâu rộng, chắc hẳn sẽ tư vấn cho bạn được nhiều điều hơn. Trên thực tế, một bác sĩ được đào tạo về chỉnh hình khuôn mặt, nhưng nếu anh ta có thêm nền tảng về chỉnh hình vách ngăn (septoplasty) sẽ là một lợi thế cho bạn. Hội đồng chứng nhận Có thể bạn không biết rằng việc bác sĩ có giấy phép hành nghề hợp lệ hay không qua đào tạo về thẩm mĩ mà vẫn thực hiện phẫu thu...