Skip to main content

Two Paintings by Rembrandt



Rembrandt Harmensz. van Rijn (Dutch, 1606-1669) Portrait of a Bearded Man in a Red Doublet, 1633
Oil on panel, 25 x 20 in.
Private Collection, New York


This painting of 1633 attests to youthful Rembrandt’s famous ability to bring his sitters vividly to life and demonstrates the style that made him the most-sought-after portraitist of his day in Amsterdam. The man’s lifelike expression is complemented by his bright red doublet, an unusually colorful outfit, very different from the somber black attire usually worn by Rembrandt’s patrons. The sitter’s identity has not yet been discovered, but the doublet and braid fastenings had military associations and it has been speculated that he might have been foreign soldier residing in the year of its commission in The Hague.




Rembrandt Harmensz. van Rijn (Dutch, 1606-1669) Portrait of a Man with Arms Akimbo, 1658 Oil on canvas, 42 ¼ x 34 ¼ in.
Courtesy Otto Naumann, Ltd.


In contrast The Portrait of a Man with Arms Akimbo offers an excellent example of Rembrandt’s later, more painterly and tenebrous style. It depicts a young bearded man in his prime, posed three-quarter length and frontally, his hands on his hips and his steady gaze meeting the viewer’s with confidence bordering on defiance. It was painted in the year that Rembrandt was forced to vacate his house and art collection following his declaration of bankruptcy in 1656. The subject’s identity once again is unknown. Indeed, notwithstanding his individualized features, it is not even certain that the painting is a portrait. However, by the early nineteenth century it was called a “Portrait of a Dutch Admiral.” While his brown doublet, sash and beret were not elements of everyday attire in the seventeenth century, the subject’s pose, with arms akimbo, also had military and specifically nautical associations, suggesting that he may have been a member of the burgeoning maritime community in Amsterdam. Whoever the sitter is, the painting is a fine example of Rembrandt’s bold late manner, a style which increasingly fell out of favor with the rise of international Classicism in the Netherlands.

Comments

Popular posts from this blog

Thực phẩm làm đẹp của Nhật Bản gồm những chất nào? 2019

Bắt đầu từ trên xuống dưới, với tóc, có thể dùng rong biển, vừng (mè), tôm và tía tô. Trong đó, tôm và tía tô rất hữu ích cho người bị rụng tóc, chúng còn làm tăng tuần hoàn máu ở da đầu. Rong biển và vừng thì làm cho tóc mạnh, dày, ấm, bóng. Với da thì dùng gạo đỏ, bo bo, đậu nành đen, tỏi, lá củ cải, nấm shiitake, đậu phụ, kiều mạch và củ sen. Ngoài việc làm đẹp da, các chất này còn có những công dụng khác. Ví dụ bo bo nếu ăn sáng hàng ngày thì da hồng hào, tỏi có tính kháng khuẩn rất tốt để chị viết thương ngoài da. Các chất khác cung cấp những vitamin quan trọng, kích thích sự bài tiết chất thải và chất độc, kích thích sự trao đổi chất và sự tuần hoàn máu, và cung cấp độ ấm. Thực đơn nên cân đối, không nên dồn dập ăn chỉ một loại thực phẩm trong một thời gian dài. Ngày nay các món ăn tinh chế ngày càng hấp dẫn khẩu vị khiến cho ngay cả người Nhật vốn xưa nay thanh mảnh là thế mà bây giờ cũng phổ biến hiện tượng phát phì. Khốn thay lại không có thực phẩm nào chống béo phì. Do đó

Philly Museum Acquires Major Works by Monet, Pissarro, Sisley, and Cassatt

The Philadelphia Museum of Art has acquired three important French Impressionist paintings by Claude Monet, Camille Pissarro, and Alfred Sisley, and a pastel by Mary Cassatt, the Pennsylvania native and American expatriate who became famously associated with Paris during the late 19th century. All of the works are gifts from Chara C. and the late John Haas, longtime supporters of the Museum. They include Path on the Island of Saint Martin, Vétheuil (1881) by Claude Monet (French, 1840-1926); Apple Tree in the Meadow, Éragny (1893) by Camille Pissaro (French, 1830-1903); Mooring Lines, the Effect of Snow at Saint Cloud (1879) by Alfred Sisley (French, 1839-1899); and Madame Bérard’s Baby in a Striped Armchair (1880-81) by Mary Cassatt (American, 1844-1926). Apple Tree in the Meadow, Éragny (1893) captures the fields and gardens around Camille Pissarro’s (French, 1830-1903) home in Éragny, a small village about 90 miles northwest of Paris. This focused study joins four other v

Thắc mắc uống nước nhiều có bị béo không? 2019

Trước hết bạn phải nói rõ là uống gì? Chúng ta hãy điểm qua những thức uống và lựa chọn: Nước ngọt Hiện nay thị trường nước ngọt ở nước ta có hàng chục loại nước ngọt với những mẫu mã, bao bì phong phú, bắt mắt. Uống nước ngọt gây béo vì lượng đường vào cơ thể được nhanh chóng hấp thu và qua gan chuyển thành mỡ dự trữ. Một tác dụng nữa là khi vào máu, chất đường làm tăng một loại áp suất gọi là áp suất thẩm thấu khiến “Trung tâm khát” ở não bị kích thích. Bạn lại uống và tăng cân là thế. Nếu bạn nào ở vùng trồng mía, đến mùa thu hoạch được ăn mía thỏa chí, chẳng cần ăn cơm cũng béo, đúng không nào? Nếu thế bạn sẽ hỏi? Vậy tôi có thể uống nước đường không sinh năng lượng như aspartam có được không? Thưa bạn, đây là loại đường không sinh năng lượng thường để dành cho người tiểu đường nhầm đánh lừa cảm giác thèm ngọt. Khi biết chắc rằng nó chẳng cần cho bạn thì bạn tạo ra thói quen uống nước ngọt để làm gì chứ? Cà phê Nhiều chị có thói quen uống cà phê buổi sáng, có người uống một ng